2013. október 9., szerda

Hogyan pihenjünk rövid idő alatt a lehető legtöbbet?

Sziasztok! Gondolom, hogy nem kell bemutatnom az érzést, amit nap mint nap átélek: hulla vagyok! Komolyan. Sokszor sírni lenne kedvem a kimerültségtől (de persze nem sírok :D). És a tetejében nincs időm rá, hogy pihenjek. Hiába az időbeosztás, mert vagy nem leszek kész a dolgaimmal, vagy egész délután tanulok. Kellett hát egy módszer, amivel valahogyan egyensúlyban tudom tartani a dolgokat, és ezúttal ezt szeretném veletek megosztani.

Igazság szerint az én "programomat" négy alapvető részre lehet bontani, és így talán könnyebben el is tudom magyarázni, hogyan is néz ez ki.

1. Suli = tanulás:


Az utolsó évre eléggé szellősre sikerült az órarendem, mivel előrehozottan érettségiztem matekból, tehát majdnem minden nap van legalább egy lyukasórám. Ezt az időt általában arra használom, hogy valamilyen más órára tanuljak. Ha van, amiből aznap felelünk, írunk, akkor még átnézem, ha nincs előre készülök, és itthon ennyivel kevesebb van. Így is úgy is ott kell lennem, de ha beülök a könyvtárba, akkor legalább hasznosan töltöm el az időt, és marad másra is. (Angol szavakat például kiválóan lehet ennyi idő alatt tanulni, de magyar fakultációra is lehet készülni)
A könyvtárban minden segítséget meg is találhatsz, nálunk például több számítógép is van, úgyhogy az interneten is utánanézhetek dolgoknak. Persze ennek az a veszélye, hogy esetlegesen elterelődik a figyelmem a tanulástól, tehát, ha nem vagy erős akaratú, akkor ajánlatos olyan helyet választanod, ahol semmi nm vonja el  figyelmedet.

2. Ebédszünet, mert enni neked is kell :)


A helyes táplálkozás nagyban hozzájárul a fitt és kipihent érzethez. Nyilván, aki a menzán ebédel, annak éppen annyi ideje van, hogy félretolja a tűzforró húslevest és gyorsan befalja a második fogást, miután végigállta a kilométeres sort, de én ezért is nem vagyok menzás (meg azért, mert ezért a kajáért nem fizetünk ennyit - és én még válogatós sem vagyok csak belső szerveket nem eszem). Az emésztésnek kell bizonyos idő, amíg emésztesz nehezebben koncentrálsz. Aki otthon ebédel érdemes egy fél - egy órát rászánni az ebédre. Ez idő alatt fel is frissülsz, a fejed is kitisztul és újult erővel tudsz nekivágni a tanulásnak.

3. Foglalkozz mással!

Rövid időre tedd félre a leckét és zenélj, sportolj, vagy csak menj ki a szabadba és sétálj egyet! A zene megmozgatja az agyad azon részeit is, amit általában nem annyit és nem olyan intenzitással használnál. Már sokszor megfigyeltem, hogy ha végképp nem tudtam magam rávenni a tanulásra, akkor elővettem a klarinétom és gyakoroltam, majd egy fél óra múlva mikor visszaültem tanulni, minden sokkal könnyebben és jobban ment.
Persze tudom, hogy nem mindenki olyan zeneb*zi, mint én, de nekik tudom ajánlani mozgást. Egy fél órás séta a szabadban tökéletes arra, hogy kicsit kiszellőzzön a fejed. Ha zenét hallgatsz közben, akkor egészen biztosan nem is jut eszedbe a tanulás és nem aggódsz miatta. Rossz idő esetén pedig a szobádban is könnyedén elvégezhetsz egy-két erősítő gyakorlatot. Ez ráadásul az izomzatodnak is jót tesz és a közérzetedre is pozitív hatást gyakorol. Erre is van egy külön összeállított listám, ha szeretnétek, egyszer megosztom veletek :D

4.Egyéb tippek:

  • zenehallgatás: főleg a klasszikusokat ajánlom, kicsit megnyugtat és ráhangol a tanulásra
  • Csukd be a szemed öt percre: Nem, nem alszol el, de a szemednek is szükség van a pihenésre. Az egész napos igénybevétel eléggé megterheli, de öt perc pihentetés után te is úgy érzed magad, mintha pihentél volna egy keveset.
  • Igyál sok vizet!: Aki kevés folyadékot fogyaszt sokkal fáradékonyabb (tapasztalatból tudom)

Szóval ez az én pihenési stratégiám persze amellett, hogy a lehető legjobban felosztom a tanulnivalót, mindig megpróbálom a lehető legkevésbé túlterhelni magam. Például ha tudom, hogy valamit le kell adnom pénteken, akkor már elkezdem hétfőn, vagy amikor van egy kis szabad időm. Így egyik nap sem lesz túl sok, és kisebb az esélye, hogy elfelejtem. (Persze így is előfordul, hogy nem marad rá energiám, de az esetek többségében elkészülök mindennel)

Tehát íme "tökéletességem" titka! Semmi bonyolult nincs benne. Nem mondom, hogy mindig beválik, de ezek nélkül nyilván még rosszabbul érezném magam. Remélem, hogy hasznosnak találtátok! Ha van valami egyéb ötletetek, szívesen fogadom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése